W tym poście poświęcę trochę uwagi typowi Dark, a konkretniej ruchom tego typu... Nie należą one do najsilniejszych, w zasadzie tylko jeden ruch ma bazową moc 100, ale i tak go nie ma w naszej grze (Hyperspace Fury, tylko Hoopa Unbound może go poznać)... Największą bazową moc z dostępnych posunięć ma Foul Play (95), ale o tym ataku będzie trochę później.
Na początek chciałbym opisać kilka ciekawych ruchów statusowych... Chyba najprzydatniejszym z nich jest atak Taunt. "Przeciwnik nie może użyć ruchów statusowych" głosi Pokedex... Atak ten jest bardzo przydatny w starciu z tzw tankami, gdyż opierają się one właśnie na takich posunięciach... Dość sporo pokemonów może się nauczyć tego ataku, ponieważ jest to TM 95 i to nie tylko pokemony mroczne... Jeśli nasz pokemon może nauczyć się tego ataku to polecam zainwestować we właśnie ten ruch, ponieważ może on namieszać w niejednej walce. :) W walkach drużynowych/stowarzyszeniowych ruch ten jest niezwykle istotny, gdyż nawet słabym pokemonem możemy znacznie osłabić silnego przeciwnika stosując na niego ten ruch... Kolejnym wartym uwagi statusie typu Dark jest Embargo. Sprawia on, że przeciwnik przez 5 tur nie może używać przedmiotów, a te, w szczególności Białe Zioło, potrafią zrobić różnicę w walce... Gdy przeciwnik nie będzie mógł użyć właśnie Białego Zioła to nie trudno go będzie pokonać przy pomocy innych statusów jak Toxic, czy jakiegoś ruchu usypiającego w kombinacji z Dream Eaterem... Ten ruch również jest TMem(o numerze 120), ale znacznie mniej stworków może go poznać... Również atak Switcheroo ma wpływ na przedmioty, ten jednak zamienia je z przeciwnikiem... Ruch ten nie jest TMem i mało pokemonów może go poznać. Jeśli chodzi o statusy to jeszcze nie najgorszym jest Nasty Plot, ponieważ zwiększa on specjalny atak o 10%, ale uważam, że nie jest on aż tak ciekawy jak wyżej wymienione... Wśród statusów mamy jeszcze atak usypiający, Dark Void, ale tylko Darkrai może go poznać.
Jeśli chodzi o ataki specjalne to są tylko 3 takie ruchy tego typu: Dark Pulse, Snarl i Night Daze... Dark Pulse jest stosunkowo niezłym atakiem, ma moc 80 i 20% szans na przestraszenie (przeciwnik wtedy nie wykonuje ruchu), może się go nauczyć sporo pokemonów, nie tylko typu Dark, jest dostępny jako TM 132. Atak Snarl nie należy do ciekawych posunięć (55 mocy), a poznać go może zdecydowanie mniej stworków, aczkolwiek również jest dostępny jako TM, o numerze 164. Natomiast Night Daze jest najsilniejszym atakiem specjalnym typu mrocznego(85 mocy) i poznać go może tylko Zorua i jego ewolucja Zoroark.
Typ mroczny obfituje za to w sporo ciekawych ruchów fizycznych. Mimo, że nie mają one wyjątkowo dużej mocy potrafią być przydatne do różnych taktyk... Jednym z silniejszych i najbardziej przydatnych jest atak o nazwie Sucker Punch. Ma on stosunkowo niezłą moc(80), ale to nie jest jego jedynym atutem... Ruch ten ma priorytet +1, co oznacza, że nawet jeśli nasz oponent będzie miał większą prędkość to istnieje spora szansa, że mimo to my zaatakujemy pierwsi(no chyba, że pok przeciwnika również będzie miał atak wysoko priorytetowy), co czasem potrafi rozstrzygnąć losy bitwy. Jednak stosunkowo mało pokemonów może poznać ten ruch, nie jest on dostępny jako TM(chociaż niektóre pokemony mogą go poznać w ramach Egg Moves). Następnym bardzo intrygującym ruchem tego typu jest wcześniej już wspomniany atak Foul Play. Jeśli nasz pokemon używa tego posunięcia to korzysta ze statystyki ataku naszego przeciwnika, czyli jeśli wiemy, że walczymy z pokemonem o sporej ilości tejże statystyki to możemy wykorzystać to przeciwko niemu. Ten atak również nie jest TMem i również mało pokemonów może go poznać. Kolejne ciekawe ataki to Assurance i Payback (moc 60 i 50). Mimo ich nie najwyższych mocy są to niezłe ataki, ponieważ jeśli przeciwnik zaatakuje nas jako pierwszy moc tych ruchów się podwaja (czyli mamy wtedy już 120 i 100 mocy). Tak więc jeśli wiemy, że oponent ma większą prędkość to można skorzystać z tychże posunięć... Ataku Assurance może się nauczyć mało pokemonów, natomiast Paybacka więcej, głównie z uwagi, iż jest to TM 122. Następnym atakiem z ciekawym dodatkowym działaniem jest Thief, a mianowicie kradnie on przedmiot na czas walki... Ma jednak małą moc, bo tylko 40, ale jest dostępny dla wielu pokemonów pod postacią TMu 83. Kolejne warte uwagi posunięcia to Pursuit i Feint... Pierwszy ma priorytet +7, czyli najwyższy z wszystkich(chociaż nie wiem, czy po wprowadzeniu v3 działa już na takiej zasadzie), a drugi trafia jeśli przeciwnik użyje Detecta bądź Protecta. Jednakże stosunkowo mało stworków może poznać te ruchy. Innym ruchem z przydatnym dodatkowym działaniem jest Bite(moc 60), ponieważ ma on 30% szans na wystraszenie oponenta, lecz zbyt dużo poków nie może go poznać. Z niezłych ataków fizycznych tego typu zostały jeszcze Crunch (moc 80) i Night Slash (moc 70), ale pierwszy nie ma ciekawego dodatkowego działania, a drugi wcale takowego nie posiada... Żaden z tych dwóch ruchów nie jest dostępny pod postacią TMu.
Tak więc jak widać mimo tego, że ruchy typu Dark nie mają wielkiej mocy to potrafią być przydatne, w szczególności, jeśli ustawiamy naszą taktykę pod konkretnego przeciwnika. Pozwalają nam one czasem zneutralizować jego mocne strony(Taunt), bądź nawet obrócić je przeciwko niemu(Foul Play). :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz